Sider

01.01.2012

Kjapt ned i vekt


Ønsker du å gå kjapt ned i vekt? Ikke la deg lure av alle kjappe og utrolig flotte fantastiske gode løsningene/preparatene/erstatningene ol. For hvis de er så fantastiske er de for gode til å være sanne!

Dessverre så er det ingen kjappe løsninger... For å gå ned det kreves det arbeid og et endret kosthold. Prøv og legg fra deg ideen om å gå ned de 4 ekstra kiloene du kanskje har lagt på deg i jula eller 10 kiloene du har dratt på deg de siste årene. Tenk permanent, helse og overskudd. Da må det inn faste treningsrutiner til og ikke minst et godt kosthold.

Det er mange som har nyttårsforsetter som går ut på å starte og trene, det er supert! Men, ikke overdriv... De fleste starter knall hardt og ender med å slutte etter 3 mnd. for da er de blitt overtrente. 

Start rolig, finn deg aktiviteter/trening du liker. Skaff deg kanskje en treningspartner eller noe som går fast. Når du har bestemt at du skal trene, så skal du trene ikke gjøre andre ting. De må du utsette til etter treningen. Kanskje skaff deg en dyktig personlig trener.


Anbefaler deg:
  • Start med trening 1-2 ganger i uka første mnd.
  • Øk til 2-3 ganger i uka etter dette.
  • Etter hvert må du også øke intensiteten på treningen. Enten ved at du jobber hardere eller løfter tyngre.
  • Du må ha en progresjon for å oppnå resultater.
  • Du må variere treningen etterhvert. For å få resultater når du har trent en liten stund. Kroppen er etterhvert klar for nye utfordringer.
  • Eksempler:
    • ved løping, benytt intervall og langkjøring
    • Ved styrketrening løft tyngre, andre øvelser på samme muskelgruppe eller benytt andre typer sett.
    • ved gruppetimer delta på ulike timer og med ulike instruktører

Når det gjelder kosthold trenger du å gjøre noen endringer her også. Legger ved noen linker med tips til deg.

God trening og godt kosthold = en lettere, sterkere og sunnere kropp

Lenker til inspirasjon:
Hvordan spise sunnere og mer grønnsaker for helsegevinst og overskudd istedenfor en diett: http://lenehagaskarnes.blogspot.com/2011/12/hvordan-spise-sunnere-og-mer-grnnsaker.html
Hvorfor velge annet enn brus, saft, leskedrikker og annet drikke?: http://lenehagaskarnes.blogspot.com/2011/10/alternativer-til-saft-brus-og-andre.html
Kosthold ved utflukter til dyreparker, tivoli og andre arrangementer: http://lenehagaskarnes.blogspot.com/2011/10/kosthold-ved-utflukter-til-dyreparker.html

Oppskrifter og alternativer:
Alternativ til hamburger og pommes frites (junk food): http://lenehagaskarnes.blogspot.com/2011/10/alternativ-til-hamburger-og-pommes.html
Pita pizza et bedre alternativ til kjøpe pizza: http://lenehagaskarnes.blogspot.com/2011/12/pita-pizza-et-bedre-alternativ-til-kjpe.html


Ingen kommentarer: