Sider

18.05.2014

Livreddende operasjon på et kosedyr

Verdens beste kosekanin hadde sin krise her. Noe måtte gjøres! I et hav av kaniner, gjelder kun denne glade (som sønnen min sier) kaninen.
Til venstre er verdens beste kosekanin med hull og nesten kost opp, til høyre er erstatteren(som ikke er så glad)

Før jeg satte igang forsikret jeg meg (noen ganger) om at det virkelig var greit at jeg opererte kaninen. For den har tross alt fulgt sønnen min siden han var bitte liten. Det var grei så lenge hodet var den glade sin. Så da var det bare å sette igang!

Første steg var å skjære over alle sømmene uten å ødelegge kaninen. IKKE bruk vanlig saks!
Her er begge kaninene demontert... Var en liten antydning til krise hos oss, rundt denne delen av prosessen. Men, vi hentet oss kjapt inn igjen.

Neste steg var å sy det nye skjerfet, "klærne" og understellet sammen med hodet igjen.
Først tok jeg en runde med skjerfet og klærne. Så sydde jeg understellet og hodet på de igjen. Planen var å bruke symaskinen for å sette alt sammen, men det var for trangt og var fysisk umulig... Så ble håndsøm.

Det var veldig mye stoff og for å komme igjennom brukte jeg en nål som brukes til skinn, som gjorde det veldig enkelt å sy.
Her kan du se at det er bare å sy seg rundt med understellet og det vil ikke være noen åpning i kaninen.

Sy en ekstra runde slik at du vet at hodet sitter godt nok på.
Tada! Tipset er å se godt på hvordan sømmen er i det kosedyret du åpnet og følg dette når du setter sammen igjen.
Nå har jeg en lykkelig sønn!

Ingen kommentarer: