Sider

22.10.2015

Alpakka ullsjal med strikkeoppskrift

Fikk en ide når jeg havnet i en garnbutikk, og fra idè til ferdig produkt ser du her:


Dette ble gaven til ei vennine som fylte 40-år, men kunne ikke legge ut denne før bursdagen var over.
Som du kan se her var strikketøyet mitt også med i teltet i Danmark. Bereist sjal!



Garnet jeg brukte var: 100 % fineste alpakka fra Faerytale, du store alpakka. Farge 742 og parti: 468.
Pinne 4 1/2 : 18 m = 10 cm, 50 g = 175 m

Liker rent ull, for det varmer bra til sjal. Ull er gull!

Jeg brukte 1 nøste og ca. 1/4 del på nøste nr. 2.

Her er min oppskrift:

Jeg brukte 4 1/2 rundpinne til 80 cm.
  • La opp 4 masker.
  • Stikket rett i alle rundene.
  • La til 2 masker i de to første maskene i de 10 første rundene.
  • Deretter la til en maske i hver runde.
  • Til jeg nådde 100 masker totalt på pinnen.


Sjalet er elastisk, varmt og samtidig elegant. Kos deg med strikketøyet ditt :-)

PS! Jubilanten ble glad for gaven. Sa hun ihvertfall ;-)

Ingen kommentarer: