Sider

09.10.2011

Sykle Lillehammer - Oslo 2012... del 1

Skal vi se sist gang jeg hadde en ordentlig lang tur fant jeg ut at var for en ca. 17 år siden… Da syklet vi fra Fredrikshavn til Roskilde, og for å si det slik Danmark er faktisk ikke flatt! Etter at vi kom oss frem til Roskilde ble syklene våre stjålet. Tyvene hadde tatt seg bryet med å klippe opp gjerdet på Roskilde festivalen, kjørt en stor bil inntil. Klippet opp låsene våre for vi hadde jo låst syklene til teltet vårt. Det må en si i Danmark, hvor det er sykler overalt. Så har vel egentlig ikke blitt de helt store/lange sykkel turene etter det, uten at jeg vet helt hvorfor. Har alltid likt å sykle.

Etter å tatt en utfordring med å sykle Lillehammer – Oslo mot bytte av at utfordreren blir med på Zumba timen min. Syntes jo når jeg tenker på det at det er treningsmessig vel et ganske dårlig bytte. Jeg må legge igjen maaaange timer og utfordreren skal “pine” seg gjennom en morsom time med Zumba. Men, skal sies at jeg har konkurranse instinkt.
I og med at jeg holder på med fitness har det ikke vært noen former som har passet inn for meg å konkurrere med. Selvfølgelig kunne jeg ha startet med bodybuiliding og Athletic fitness, men liker å være aktiv i den formen jeg skal konkurrere i. Syntes personlig at det blir litt for mye fokus på utseende og i konkurranse perioden er det et helt unormalt forhold til kosthold. Men, skal ikke legge skjul på at jeg har vært inne på tanken selv på fitness delen… Den som lever den får se.
Har tidligere konkurrert i sprang, dressur og spilt innebandy så konkurranse instinktet er helt klart tilstede og nå kjenner jeg at det er på tide at treningen gir meg et litt mer aktivt mål. Så da var utfordringen ganske grei.

Har allerede meldt meg på styrkeprøven så nå er det ingen vei tilbake, er bare å kjøre på. https://secure.onreg.com/onreg2/startlist/index.php?id=1279

Min første sykkeltur ute i det fri:
http://www.endomondo.com/workouts/vqC97dMQgSo
Hølje regnet innimellom og ja trodde ikke det hadde så mye å si men, offroad er en skikkelig sinker :P Med en gang nedover bakkene kom var de andre over alle hauger. Har hatt litt regelmessig innendørs sykkeltimer (“spinning”), men å sykle ute er en helt annen opplevelse. Deilig å være i ett med naturen, luktene og stemningen. Etter turen kunne jeg vri opp sokkene mine og “regn jakka” veide et par ekstra kilo… Så innkjøp av sykkel hansker (for å beskytte hendene når (ikke hvis) jeg faller), sykkel regn jakke og bukse og trekk for sykkelskoene er faktisk et must. Ikke minst sa mine trenings partnere at jeg må gå til innkjøp av andre dekk eller aller helst en racer sykkel. Så vi får først prøve med nye dekk, så får vi se.
Fortsettelse følger :)

Ingen kommentarer: