Sider

24.08.2013

Piknik grilling i hagen en fredag ettermiddag

I går koste vi oss i hagen etter en lang uke på jobb og barnehage.

Poenget med barn (og voksne for den saks skyld) er at det trenger ikke være avansert for at en skal kunne kose seg. Vi fant frem teppet jeg har strikket til sønnen min og noen puter. Det var det som skulle til for at vi koste oss.

Pølser er den ubestridte ener når det gjelder grilling for sønnen min. I forsøk på å gi gode vaner og skille litt på ekstra kos og hverdager, forhandlet jeg med sønnen min. Med vilje, for at han skal føle at han også er med på å bestemme. Vi griller pølser på tur i morgen og fisk i dag. Han er jo veldig glad i laks. Er noe med at barn må vite at pølsene ikke var et valg i dag.

Laks med liten dæsj smør, salt&pepper og vårløk. Stekte først i folie og så på grillen.


I tillegg ble det maislompe (som brukes i taco

På mammaen ble det denne gangen kjøtt med: vårløk og sopp. Kjøttet først i folie så på grillen.


En perfekt fredag!

Ingen kommentarer: