Sider

08.09.2013

Hullet i taket ble stjernehimmel

I huset vårt fra 1950-tallet, pusses det opp. På rommet til sønnen min manglet det noen plater i taket. Disse platene fra ca 80-tallet, er ikke å få tak i lengre...

Å legge nytt tak var ikke et alternativ nå på dette tidspunkt. 

Startet med å sparkle mens jeg malte resten av taket. Vi hadde stjerner, måner og sånt som vi har ventet veldig lenge med (ifølge sønnen min, så tålmodig som en fireåring er). Så ideen ble til underveis.

Tak med hull og litt maling.

Har ikke lagt sparkelen helt rett, da himmelen ikke er rett (tror jeg...). Malte med sens vegg maling i fargen: Blåtind 4072. Sens er den eneste av malingslagene som er svanemerket og anbefalt av astma-og allergiforbundet. Limte på figurene med trans7 clear (som er fuge og limemasse som ikke inneholder løsemidler) som var det jeg hadde for hånden. 

Sparklet tak.

Hengte i tillegg opp en solcelledrevet lampe som kan være jorden, sola, planet eller enda en måne.

Maling: sens blåtind

Vi ble selv veldig fornøyde. Det som gjenstår nå er lister, så er taket i boks!


Ingen kommentarer: