Sider

22.09.2013

Prosjekt gelé Ehhh

Siden det fortsatt er oppussing her så har vi kun stekeplater og ikke ovn....


Så istedenfor kake eller noe annet godt, ble det gelé. Som både er raskt å lage og koster lite penger.

Ble vanlig pose gelé og hjemmelagd gelé (eller var det jeg prøvde på da..)


Hadde lyst til å lage gelé i forskjellige farger i lag og en hjemmelagd med kiwi og uten sukker (for ferdiglagd gelé, består vel omtrent bare av sukker...) Ehhh, bra for meg at jeg kjøpte begge deler.


Startet så bra med dobble muffinsformer og stor ambisjoner. Prøver meg på unnskyldningen med at det er lenge siden at jeg har laget gelé (lov til å prøve seg da). Kan vel si at det å skulle lage noe på kvelden rett før en skal legge seg og da tror at alt går som smurt når en eksperimenterer går som du kan tenke deg :P


Så fikk stivnet blåbærgelén og startet å helle på den glovarme sitrongelén. Som forventet smeltet jo blåbærgelén og nå ble muffinsformene helt slappe... Så lærdom følt på kroppen den husker jeg jo til neste gang. Må være litt mer tålmodig og vente til den gule gelén blir kaldere.


Ehhh, hehehe slik ble resultatet. Vel ikke akkurat det jeg hadde forstilt meg i hodet mitt.


Så var det over til den hjemmelagde gelén da. Erstattet sukker med honning. Brukte to spisesjeer.

Hadde i gelatinpulveret og blandet det ut i kokende vann. Delte opp kiwiene i små biter og hadde oppi.

Etter et og et halv døgn i kjøleskapet ble resultatet slik:
Ehhhh, like våt som på fredagen.. Hørte også etter at den var laget at kiwi gjør at gelatinen ikke stivner... Så da har jeg lært dette også. Prøver da på nytt igjen en annen dag :)

Ble hvertfall pose gelé på oss!




Ingen kommentarer: