Sider

30.11.2012

Adventskalenderen er i boks for 3-åringen

Da er nedtellingen til julaften klar for minstemann i morgen. Uvitende om tradisjonen som er i vente hvert år fremover. For først i år er han stor nok til å huske dette til neste år igjen. Ønsker ikke at kalenderen skal være en kjøpefest før julaften.

Kalenderen ble i år et innhold av hva sønnen min trenger, hva han liker, ting vi kan gjøre sammen, han kan aktiviseres og en klem.
Valgte å gi en lapp med klem på til julaften, for da er vi i mål og julegaver vil komme. Det dyreste jeg valgte var et par med lynet McQueen tøfler som han har siklet på til å ha hjemme til kr.129,-. Mitt ønske er at poenget med kalenderen og nedtellingen ikke skal handle om dyre gaver men kos og moro.

Her er litt av det jeg har valgt: sugerør (alltid en suksess), farge kritt, kino (lapp og vi drar på kino denne dagen), julenisser, kluter i forskjellige figurer som må legges i vann for å bli kluter (gøy bare å ha de under vann), 3 par sokker som deles i 3(de er jo med Spidermann som er en av de store superheltene), ikke minst klistremerker, Mikke Mus kopp, tegneblokker, blyanter, dinosaurus som vokser i vann og reinsdyr hårbøyle.

Har lagd noen regler for at dagen ikke skal starte klokka 4-5 om morgenen for å åpne kalenderen. Åpner etter frokost i helgene og etter barnehagen i uka.
Gleder meg til å se reaksjonen til sønnen min, hver eneste dag.

Håper du finner din adventskalender du kan leve med.


Lenk til julesanger/spilleliste for barn (abn. på spotify: "julesanger for barn a la Lene") http://lenehagaskarnes.blogspot.no/2011/12/julesanger-spilleliste-for-barn.html

Lenk til julesanger for alle (abn. på spotify: "julesanger a la Lene") http://lenehagaskarnes.blogspot.no/2011/12/julesanger-spilleliste.html

http://lenehagaskarnes.blogspot.no/2011/12/hva-trenger-dudere-til-en-juletrefest.html

Ingen kommentarer: